WYZWANIE
Wykorzystaj pełen potencjał swoich danych!
Nawet nie wiesz, jak się cieszę z Twego uczestnictwa w wyzwaniu. Aby ułatwić Ci poszczególne zadania, przygotowałam różne materiały pokazujące krok po kroku, co zrobić. Znajdziesz je poniżej – będą dostępne do 21 stycznia.
Dzień 1 – Zaczynamy!
Jeśli jeszcze ich nie masz, załóż konta na platformach GA4 i GTM.
Założyłam oddzielne na potrzeby tego wyzwania i nagrałam swój ekran.
Na tym filmiku pokazuję:
– jak zainstalować wtyczkę GTM4WP na WordPress
– jak dodać tag konfiguracji w Google Tag Managerze (podstawowy, który odpowiada za połączenie i przesyłanie danych)
– jak połączyć GTM ze stroną na WordPress
(jeśli masz stronę na innym systemie – napisz do mnie, postaram się pomóc)
Tak naprawdę jeśli chcesz wykorzystywać wtyczkę tylko w podstawowym zakresie, nie musisz jej konfigurować.
Warto przejrzeć po kolei zakładki i poznać, co oferuje. Jednak jeśli jej głównym zadaniem ma być przekazywanie danych – wystarczy, że wpiszesz GTM ID w odpowiednim miejscu 🙂
Jeśli masz na swojej stronie sklep oparty o WooCommerce możesz dzięki tej wtyczce wdrożyć rozszerzony e-commerce. W tym wpisie przygotowałam instrukcję, jak to najprościej zrobić. Powodzenia!
Dzień 2 – Ustawienia
Na filmie pokazuję, jak po kolei ustawić:
- Zarządzanie dostępem do konta
- Strefa czasowa i waluta
- Ustawienia zbierania danych:
- Pomiar zaawansowany
- Konfigurowanie domen
- Ruch wewnętrzny
- Przekierowania z bramki płatności
- Zbieranie danych:
- Google Signals & Potwierdzenie, że zbierasz dane użytkowników zgodnie z prawem
- Czas przechowywania danych
- Połączenie z innymi usługami Google
Dzień 3 – Porządki
Zdaję sobie sprawę z tego, że Google Analytics może na początku wydawać się bardzo skomplikowany i przerażający. Dlatego przygotowałam jeszcze jedną wskazówkę, jak sobie z tym poradzić.