WYZWANIE

Wykorzystaj pełen potencjał swoich danych!

Nawet nie wiesz, jak się cieszę z Twego uczestnictwa w wyzwaniu. Aby ułatwić Ci poszczególne zadania, przygotowałam różne materiały pokazujące krok po kroku, co zrobić. Znajdziesz je poniżej – będą dostępne do 21 stycznia.

potencjal danych

Dzień 1 – Zaczynamy!

Jeśli jeszcze ich nie masz, załóż konta na platformach GA4 i GTM.

Założyłam oddzielne na potrzeby tego wyzwania i nagrałam swój ekran.

Na tym filmiku pokazuję:

– jak zainstalować wtyczkę GTM4WP na WordPress

– jak dodać tag konfiguracji w Google Tag Managerze (podstawowy, który odpowiada za połączenie i przesyłanie danych)

– jak połączyć GTM ze stroną na WordPress

(jeśli masz stronę na innym systemie – napisz do mnie, postaram się pomóc)

GTM setup

Tak naprawdę jeśli chcesz wykorzystywać wtyczkę tylko w podstawowym zakresie, nie musisz jej konfigurować.

Warto przejrzeć po kolei zakładki i poznać, co oferuje. Jednak jeśli jej głównym zadaniem ma być przekazywanie danych – wystarczy, że wpiszesz GTM ID w odpowiednim miejscu 🙂

Jeśli masz na swojej stronie sklep oparty o WooCommerce możesz dzięki tej wtyczce wdrożyć rozszerzony e-commerce. W tym wpisie przygotowałam instrukcję, jak to najprościej zrobić. Powodzenia!

Dzień 2 – Ustawienia

Na filmie pokazuję, jak po kolei ustawić:

  • Zarządzanie dostępem do konta 
  • Strefa czasowa i waluta
  • Ustawienia zbierania danych: 
    • Pomiar zaawansowany 
    • Konfigurowanie domen
    • Ruch wewnętrzny
    • Przekierowania z bramki płatności 
  • Zbieranie danych:
    • Google Signals & Potwierdzenie, że zbierasz dane użytkowników zgodnie z prawem
  • Czas przechowywania danych
  • Połączenie z innymi usługami Google

Dzień 3 – Porządki

Zdaję sobie sprawę z tego, że Google Analytics może na początku wydawać się bardzo skomplikowany i przerażający. Dlatego przygotowałam jeszcze jedną wskazówkę, jak sobie z tym poradzić.